ACT! via Netwerk, Cloud en of  Synchronisatie


    Met het Act! CRM Systeem kunt u op veel verschillende manieren werken.

    Uitstekende service is voor uw bedrijf net zo belangrijke als een sterk product of dienst. Act! CRM maakt relatiebeheer makkelijker dan ooit.

    Voor persoonlijk gebruik

    Op uw eigen PC met een lokale database

    Meerdere personen op dezelfde lokatie

    Op uw eigen PC met een centrale database in het netwerk gedeeld met andere gebruikers

    Lokaal op verschillende (geografische) lokaties

    Op uw eigen PC met een lokale (remote) database welke u synchroniseert met een centrale database

    Online op verschillende (geografische) lokaties

    Via internet middels Act! for Web


    Welke optie is voor u het meest geschikt?

    Lokale DB

    Bij installatie voor 1 gebruiker is dit de meest voor de hand liggende installatie. De database staat op de pc/notebook van de gebruiker.

    Centrale DB

    Bij gebruik van Act! met meerdere gebruikers kan Act! worden geinstalleerd op de (MS Wndows) server. Hier komt ook de centrale database. Op de pc’s van de gebruikers wordt Act! ook geïnstalleerd vanaf hier wordt de centrale database over het netwerk gebruikt. Op deze wijze maken alle gebruikers gebruik van dezelfde database. Alle systemen dienen wel onderdeel te zijn van hetzelfde netwerk.

    Lokale (remote) DB

    ACT! wordt geïnstalleerd op een centrale server/pc. Hier komt de hoofddatabase op te draaien. Van deze hoofddatabase wordt voor elke remote gebruiker een eigen remote database gemaakt. Deze remote database wordt geplaatst op de pc/notebook van de gebruiker. Op deze manier heeft de gebruiker altijd toegang tot de ACT! gegevens. Ook, onderweg,  buiten het netwerk. Nadeel is dat de data zo up to date is als de laatste keer dat er gesynchroniseerd is.

    Met Act! Pro kan er alleen gesynchroniseerd worden als de pc/notebook met remote database weer in het netwerk is geplaatst (bij terugkomst op kantoor). Tevens moet Act! op het systeem waar de hoofddatabase op draait gestart zijn en er moet daadwerkelijk in de database zijn ingelogd om synchronisatie vanaf de remote database mogelijk te maken. (Zie de sever/pc met hoofddatabase als een werkstation, het is dus van belang dat u toegang heeft tot de desktop van deze Act! server/pc om Act! te kunnen starten en in te loggen in de database). Eventueel kan gebruik gemaakt worden van een VPN verbinding (bv.  middels www.vpn.net) om synchronisatie met Act! Pro mogelijk te maken tussen systemen die op een geografische verschillende lokatie staan. U synchroniseert dan over het internet/vpn. De genoemde beperkingen m.b.t. Act! Pro blijven hierbij echter ook van kracht.

    Met Act! Premium kunt u synchroniseren over het internet en bent u dus niet gebonden aan het plaatsen van de remote pc in het netwerk. U kunt sysnchroniseren vanaf elke plek waar ook ter wereld als u maar een internet verbinding hebt. Tevens is het met Act! Premium niet nodig om Act! en uw database op server/pc geopend te hebben om te kunnen synchroniseren. Act! Premium biedt een synchronisatie services welke altijd gestart is en biedt hiermee de meest gebruiksvriendelijke en eenvoudige synchronisatie oplossing.

    Binnen een organisatie met gebruikers die vanuit kantoor werken en gebruikers die veel onderweg zijn kan een combinatie worden opgezet van het gebruik maken van de database over het netwerk (optie 2) en remote databases met synchronisatie op de notebooks (optie 3).

    Daar alles gebaseerd is op de centrale hoofddatabase wordt alle data met elkaar gedeeld. Met Act! Premium is het mogelijk om contacten toe te kennen aan gebruikers of een groep van gebruikers (team). Op deze wijze kan er precies worden ingesteld welke gebruiker welke contacten mag zien.

    Bijvoorbeeld:

    Gebruiker 1 kan alleen zijn eigen contacten zien.
    Team 1 (bestaat uit gebruiker 2, 3 en 4) kunnen alleen contacten zien van team 1
    Team 2 ( bestaat uit gebruiker 5, 6 en 7) kunnen alleen contacten zien van team 2
    Team 3 (bestaat uit gebruiker 8 en 9) kunnen alles zien.

    Daarnaast is het mogelijk om ook op veldniveau rechten toe te kennen.
    Gebruiker 2 mag een bepaald veld niet zien, gebruiker 3 mag het wel zien maar niet wijzigen, gebruiker 4 mag veld zien en wijzigen.

    Een remote database kan een complete kopie zijn van de hoofddatabase maar kan ook een subset zijn van bijvoorbeeld alleen die contacten waar een gebruiker rechten toe heeft.

    Via internet middels Act! for Web

    Act! for Web is een onderdeel van Act! Premium. Act! Premium wordt geleverd o.b.v. een dual license. Naast de mogelijkheid om ACT! Premium te installeren heeft u ook de mogelijkheid om Act! for Web in gebruik te nemen. Act! for Web dient geïnstalleerd te worden op een Microsoft Windows server waarop IIS (standaard Microsoft internet software) is geactiveerd. Act! for Web biedt de mogelijkheid om uw database te ontsluiten aan het internet zodat u vanaf elke pc waar ook ter wereld met een internet verbinding en Internet Explorer / Chrome browser bij uw Act! gegevens kan.

    Daarnaast biedt Act! for Web dezelfde installatie mogelijkheden als Act! Premium zodat u  met de installatie van Act! for Web ook een reguliere netwerk installatie en/of een installatie met remote databases (synchronisatie) kan realiseren. Act! for Web maakt gebruik van dezelfde centrale database zodat u alle mogelijkheden (optie 2, 3 en 4) door elkaar kunt gebruiken en toch een centrale plaats heeft waar alles bij elkaar komt.

    Voor Act! for Web is het uiteraard belangrijk dat het systeem waarop het is geïnstalleerd altijd aan staat en dat de upload internet verbinding voldoende snelheid biedt. Bij een internet verbinding is de snelheid echter vaak asynchroon waarbij de download snelheid een veelvoud is van de upload snelheid. Het meest optimale is dan ook een sever die in een professioneel data centre is ondergebracht maar dit is zeker geen vereiste. Indien u gebruik maakt van een decentrale server (bv. in een datacentre/ “in the cloud”) kunt u alleen optie 3 en 4 gebruiken. De server bevindt zich dan immers niet in hetzelfde netwerk.

    Indien u geen eigen systeem heeft om Act! for Web op te installeren of dit liever niet in eigen huis wil hebben biedt Relact 2 oplossingen.

    Een eigen server welke door ons wordt beheerd of plaatsing van uw database op onze servers.
    Zie voor meer informatie de Act! for Web pagina.

    Act! ’s werelds populairste CRM Software

    De CRM Software van Act! ìs al meer dan 31 jaar internationaal succesvol. Dagelijks vertrouwen miljoenen MKB ondernemers, accountmanagers en marketeers op de prijswinnende CRM Software.